2011-01-25 16:25:30

KULTURA TURIZMA

U sklopu projekta Kultura turizma, Turističke zajednice grada Zagreba i Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i šport, Željeznička tehnička škola provodi aktivnosti s učenicima kroz dva programa: Željeznička tehnička škola u Zagrebu osvijetljena neposrednom blizinom Lenucijeve potkove i Upoznajmo prošlost i sadašnjost grada kroz muzeje i galerije. 

Voditeljice: Iva Grisogono i Antonia Runje

Cilj programa je upoznavanje s gradom Zagrebom i njegovim turističkim, kulturnim i prirodnim obilježjima.

Učenici će programom tragati za autentičnošću, novim informacijama i time će obogatiti i proširiti svoje vlastite spoznaje i znanje o gradu Zagrebu. U programu će aktivno sudjelovati kako bi  zadovoljili vlastite kulturne potrebe i prenijeli ih ostalim učenicima škole.

Zaključno planiramo da svi sudionici programa sudjeluju u vožnji gradskog turističkog vlaka.

Naziv aktivnosti: ŽELJEZNIČKA TEHNIČKA ŠKOLA U ZAGREBU OSVIJETLJENA NEPOSREDNOM BLIZINOM LENUCIJEVE POTKOVE

Ciljevi i zadaće:

- osvijetliti okruženje u kojem djeluje naša škola, a samim time i našu školu
- ukazati na važnost povijesnog razvoja grada Zagreba koja proizlazi iz Lenucijeve potkove kao simbola odnosno prepoznatljivosti grada Zagreba
- istaknuti današnji značaj Zelene potkove i u tom smislu potaknuti učenike na drugačiji doživljaj grada u kojem žive, konkretnije na doživljaj jednog njegovog dijela u čijoj se blizini nalazi i njihova (naša) škola
- osvijestiti mogućnosti drugačijeg pogleda na Zelenu potkovu (prostor druženja, rekreacije i umjetničkog stvaralaštva)
- potaknuti učenike da osmisle način na koji bi svoj grad, odnosno jedan njegov određeni dio prikazali posjetiteljima
- kvalitetno provođenje slobodnog vremena 

Nositeljica:Antonia Runje

Suradnica: Iva Grisogono

Ciljna grupa: učenici od 1. do 3. razreda (25 učenika) 

Vremenik: siječanj – lipanj 2011. 

Realizacija programa:

- istražiti literaturu koja svjedoči o povijesnom razvoju i značajkama Lenucijeve potkove i neposredne blizine toga dijela grada radi vjerodostojnog teksta koji će biti popraćen fotografijama koje prikazuju nekadašnje stanje
- istražiti moguće članke i drugu dokumentaciju koja se odnosi na današnji značaj toga dijela grada
- zabilježiti fotografije najznačajnijih sadržaja Lenucijve potkove i neposredne blizine kako bi se prikazalo današnje stanje u odnosu na nekadašnje.

Mjesto provedbe:

Trg Nikole Šubića Zrinskog, Trg Josipa Jurja Strossmayera, Trg kralja Tomislava, Trg Ante Starčevića, Botanički vrt, Trg Marka Marulića, Mažuranićev trg, Trg Maršala Tita, Esplanada (odnosi se na neposrednu blizinu, a naglasak bi bio na interijeru Esplanade)

Vrjednovanje:

- izraditi plakate koji će biti izloženi u našoj školi kako bi projekt bio transparentan svim učenicima i djelatnicima škole
- izraditi prospekt (brošuru) koji će se temeljiti na tekstu i pripadajućim fotografijama koje će biti načinjene iz perspektive učenika (isto može biti prikazano i u Power point prezentaciji). Prospekt dodatno obogatiti svojim ilustracijama, crtežima i slikama, kao i stvaralačkim tekstovima kako bi se u tom smislu Lenucijeva potkova prikazala kao trajno sredstvo inspiracije za umjetničko stvaralaštvo. S naglaskom na isto, učenici će organizirati recitaciju u parku Zrinjevac, kao i predstavu u kojoj će pokušati prikazati život ljudi iz vremena Lenucija.

Naziv aktivnosti: UPOZNAJMO PROŠLOST I SADAŠNJOST grada KROZ MUZEJE I GALERIJE

Ciljevi i zadaće:

- upoznati  i educirati učenike s  kulturnim identitetom  i baštinom grada
- razvijati kod učenika svijest o očuvanju materijalne i duhovne povijesno-kulturne baštine grada Zagreba kao i nacionalnog identiteta
- usvojiti osnovna znanja i pozitivan odnos prema  kulturnoj baštini i domovini, kao i prema drugim kulturama, europskoj i svjetskoj kulturnoj baštini
- razvijati cjelovit osobni razvoj učenika, za čuvanje hrvatske duhovne i materijalne nacionalne baštine, za europski suživot
- poticati i unaprjeđivati  kod učenika  intelektualni, vizualni,  estetski, društveni, moralni i duhovni razvoj
- poticati kod učenika maštu, radoznalost, kreativnost i stvaralačko mišljenje
- poticati prihvaćanje pravila suradničkog rada i odnosa u skupini (solidarnost, tolerancija, uljudno ponašanje i uzajamno pomaganje)
- primijeniti spoznaje i koristiti ih za estetsko oplemenjivanje školskog prostora
- kvalitetno provođenje slobodnog vremena
- stjecati pozitivan stav prema radu

Nositeljica:Iva Grisogono

Suradnica: Jurica Pavić i Antonia Runje

Ciljna grupa: učenici od 1. do 34razreda (22 učenika) 

Vremenik: siječanj – lipanj 2011. 

Mjesto provedbe:

Arheološki muzej, Etnografski muzej, Hrvatski muzej naivne umjetnosti, Hrvatski školski muzej, Hrvatski željeznički muzej, Muzej grada Zagreba, Muzej za umjetnost i obrt,  Muzeji Ivana Meštrovića - Atelier Meštrović, Muzejsko memorijalni centar Dražen Petrović, Tehnički muzej, Tiflološki muzej,  Memorijalna zbirka Miroslava i Bele Krleže,Moderna galerija 

Realizacija programa: 

učenici će se prema ranije najavljenom posjetu muzeju, galeriji sa stručnim vodičem upoznati s muzejskim eksponatima, sudjelovati u radionicama muzeja, te ostalim aktivnostima koje pojedini muzeji u svom programu nude. Potom će u knjižničnom prostoru škole individualno, u parovima i grupi izrađivati edukativne plakate kojima će oplemenjivati školski prostor, izrađivat će PowerPoint prezentacije koje će prezentirati ostalim učenicima škole na satovima razrednih odjela, Vijeću učenika, Vijeću roditelja i na sjednici Nastavničkog vijeća, te će pripremiti materijale za web stranicu škole i školski list.

Vrjednovanje:

- iskazivanje pozitivnog odnosa prema aktivnostima i stvaralaštvu te izvedbama i ostvarenjima učenika
- iskazivanje većeg zanimanja učenika za slobodnim aktivnostima
- edukativni plakati o muzejima poboljšat će zanimanje za vannastavnim aktivnostima sljedećim generacijama učenika
- učenici sudionici aktivnosti proširiti će znanje iz općeobrazovnih predmeta, kao i predmeta iz struke 


Željeznička tehnička škola Zagreb