2015-04-08 18:59:23 "ŠKOLE ZA AFRIKU" U BURKINI FASO Sredstva prikupljena u okviru projekta Škole za Afriku pomoći će izgradnju škola i centara za alternativno obrazovanje prema modelu Škola – prijatelj djece, i omogućiti pristup obrazovnom sustavu za djecu i mlade diljem Burkine Faso. Jedan je od ciljeva UNICEF-a u Burkini Faso i povećati broj djece koja pohađaju predškolsko obrazovanje na najmanje 15 % do kraja 2020. Burkina Faso – zašto nas trebaju? Podaci o zemlji: Burkina Faso jedna je od najsiromašnijih zemalja svijeta, smještena na zapadnom dijelu afričkog kontinenta, bez izlaza na more. Graniči s Malijem na zapadu i sjevru, Nigerom na istoku te Togom, Beninom, Ganom i Bjelokosnom Obalom na jugu. Do 1984. zvala se Gornja Volta po rijekama Crnoj, Bijeloj i Crvenoj Volti (danas Mouhoun, Nakambé i Nazinon) koje protječu kroz zemlju. Sadašnje ime na najzastupljenijim domaćim jezicima Mossi i Dioula znači „zemlja poštenih ljudi.“ Stanovništvo se pretežno bavi stočarstvom te uzgojem kikirikija, riže i pamuka. Službeni jezik je francuski, a očekivana životna dob iznosi svega 53 godine. Gotovo polovina djece u Burkini Faso prisiljena je raditi, a nešto više od 690 000 djece živi bez roditelja. Stanje obrazovnog sustava u Burkini Faso: U Burkini Faso živi oko šest milijuna djece osnovnoškolske dobi. Pravo djece na obrazovanje u Burkini Faso i druga dječja prava često su ugrožena, a mi možemo podržati njihovo ostvarivanje. Škole u Burkini Faso uglavnom objedinjuju centre predškolskog i osnovnoškolskog obrazovanja, kao i alternativne obrazovne programe. Ovakav pristup organizaciji školskog sustava (tri u jedan) promicao je UNICEF, kako bi potaknuo djecu na nastavak obrazovanja. Djevojčice na tom području često su dodatno uskraćene za mogućnost obrazovanja. Prije deset godina, od ukupnog broja djevojčica u Burkini Faso samo njih 29 % pohađalo je školu. Zahvaljujući, među ostalima, podršci UNICEF-a, danas taj postotak iznosi 75 %. Broj djece koja pohađaju programe predškolskog obrazovanja i dalje je izuzetno mali, tek 4 % od ukupnog broja djece te dobi. Djeca u Burkini Faso uglavnom kasno kreću u školu, često ponavljaju razrede i prekidaju školovanje, dijelom i zbog slabe učinkovitosti i niske kvalitete obrazovnog sustava. Broj učenika koji borave u jednoj učionici najčešće je daleko iznad prenapučenog. Nedostaje školskog pribora, ali i osnovne infrastrukture kao što su primjerice opskrba pitkom vodom i sanitarne prostorije. (preuzeto iz UNICEF-ova vodiča Projekt Škole za Afriku)
|
Željeznička tehnička škola Zagreb |