CENTAR ZA OSPOSOBLJAVANJE STROJOVOĐA
voditelj: Josip Kunac
email: josip.kunac@skole.hr
mob: 099 712 51 75
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Ministarstvo znanosti i obrazovanje odobrilo projekt financijske pismenosti Štedopisa „Isplati se znati“, a naša škola je partner u projektu.
U ponedjeljak, 5.2.2024., u knjižnici je održano predavanje/radionica za učenike Financijska pismenost – psihologija novca i potrošnje. Radionicu je vodila Marina Ralašić, predsjednica Štedopisa.
Predavačica nas je upoznala s pojmom financijske pismenosti koji ima tri komponente: financijska znanja, financijsko ponašanje i odnos prema trošenju novca. Na tri pitanja vezana uz financijsku pismenost učenici su točno odgovorili na dva, no na treće „Smatrate li točnom sljedeću tvrdnju: “Kupnja dionica jedne tvrtke pruža sigurniji povrat novca nego investicijski fond” nisu znali točan odgovor.
Uputila nas je što sve utječe na financijsko ponašanje te na predrasude o novcu.
Upoznala nas je s pojmom/problemom impulzivne kupnje te kako izbjeći impulzivnu kupnju. Suvremena psihologijska istraživanja daju jasne savjete kako nas potrošnja može činiti sretnima. Ta istraživanja moguće je sažeti u sedam pravila sretne potrošnje.
• Kupujte iskustva a ne stvari!
• Kupujte drugima a ne sebi!
• Više sreće donosi niz manjih nego jedna veća kupnja!
• Odgovorno s kreditnim karticama!
• Mislite (i) o onome o čemu ne razmišljate!
• Pripazite se usporedbi!
Zaključak: Istina je da novcem ne možemo kupiti sreću, ali izbjegavanjem impulzivne kupnje postajemo financijski slobodni jer sami odlučujemo kako ćemo trošiti svoj novac na ono što volimo i što nas čini sretnima.
Učenici su bili zadovoljni s dobivenim informacijama na održanoj edukaciji. Većina učenika je izjavila kako bi više voljeli grupni rad, odnosno radionicu. Nekoliko učenika su izjavili kako im se ne sviđa što je predavačica čitala sa slide-ova.
Snježana Šišić, prof.