CENTAR ZA OSPOSOBLJAVANJE STROJOVOĐA
voditelj: Josip Kunac
email: josip.kunac@skole.hr
mob: 099 712 51 75
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Svjetski tjedan novca vodeći je globalni događaj podizanja svijesti o važnosti financijskog obrazovanja djece i mladih od najranije životne dobi u cilju donošenja informiranih financijskih odluka te u konačnici postizanja financijske dobrobiti i otpornosti.
Europski tjedan novca je godišnja inicijativa koja uključuje mlade u više od 35 europskih zemalja s aktivnostima kao što su nastava u učionici, seminari, konferencije, Europski kviz o novcu i drugo.
Cilj obilježavanja Svjetskog i Europskog tjedna novca je financijskim obrazovanjem unaprijediti razinu financijske pismenosti i omogućiti djeci, mladima i građanima stjecanje financijskih kompetencija koje su nužne u svakodnevnom privatnom i poslovnom životu.
Cilj obilježavanja Svjetskog i Europskog tjedna novca je financijskim obrazovanjem unaprijediti razinu financijske pismenosti i omogućiti djeci, mladima i građanima stjecanje financijskih kompetencija koje su nužne u svakodnevnom privatnom i poslovnom životu.
U tjednu od 18. do 24. ožujka 2024. godine nizom aktivnosti obilježit će se Svjetski i Europski tjedan novca s posebnim naglaskom na uključivanje djece i mladih u projekte i programe vezane uz unaprjeđivanje financijske pismenosti.
U našoj školi je 19.3.2024. obilježen Tjedan novca nizom aktivnosti u knjižnici. Prije prve radionice, obratio nam se ravnatelj i pozdravio sve sudionike.
Prvu radionicu Euro, naš novac vodili su učenici, sudionici Erasmus+ projekta Financijska pismenost.
Danijel Platnjak, Martin Grganić i Luka Ostoić upoznali su nas s podacima o nastanku Eura, osnovnim obilježjima novčanica i kovanica.
Učenici Petar Čorkalo, Dominik Majetić i Josip Tonč opisali su nam na koje je sve načine novčanica zaštićena od krivotvorenja.
Nakon prve radionice uslijedila je Križaljka s ključnim pojmovima iz financijske pismenosti koju su pripremili učenici Filip Peček, Lorena Domančić i Ante Ponoš. Učenici sudionici radionice brzo su i uspješno riješili zadane pojmove u križaljci tako da smo brzo krenuli na sljedeću aktivnost: Prezentacija proračuna (praćenje prihoda i rashoda u tjednom razdoblju).
Učenik Filip Peček i učenica Lorena Domančić prezentirali su nam svoj „tjedni proračun“.
Mala pauza za okrepu prethodila je radionici Kućnog proračuna. Učenici Matija Novak, Matija Jakov Žaknić, Dominik Šaban, Marina Papić, Karlo Kuhar, Marin Lukić i Andrija Zver pripremili su različite scenarije te podijelili učenicima sudionicima čiji je zadatak bio planiranje kućnog proračuna za određeni mjesec pod određenim uvjetima. Nakon isplaniranog proračuna predstavnici devet skupina prezentirali su svoj proračun i uz mnoga iznenađenja svi su mjesec završili u „plusu“.
Otvaranje transakcijskog računa ili Razgovor u banci sljedeća je aktivnost koja je učenicima pokazala što ih očekuje u banci ukoliko krenu otvoriti transakcijski račun. Bankovna službenica Lorena Domančić je vrlo profesionalno razgovarala s ocem Filipom Pečekom i sinom Antom Ponošom.
Sve provedene aktivnosti osmislili su, nakon edukacija u HNB, i vodili učenici sudionici Erasmus+ projekta Financijska pismenost, čime se jedan od ciljeva, organizacija i provedba predavanja i radionica za učenike škole, počeo ostvarivati. Učenici sudionici projekta na ovaj način stječu iskustvo predavača i jačaju komunikacijske vještine.
Zahvaljujemo djelatnicima HNB na dostavljenim materijalima koji su pomogli pri prezentaciji Euro, naš novac. U pripremi i organizaciji ovog događanja sudjelovale su profesorice Mirna Kobal Košmrl i Snježana Šišić.
Snježana Šišić, prof.
Još jedna mala stanka prethodila je radionici Osobni proračun, u organizaciji Štedopisa, koju je održala gospođa Tina Šupe. Što je financijska pismenost, tko su odgovorni potrošači, kako postaviti financijske ciljeve, kako izraditi osobni proračun, sve su to teme o kojima smo razgovarali. Na samom kraju primijenili smo naučeno, izradili smo i predstavili svoj mjesečni proračun.
U dokumentu možete pročitati osvrt učenika Luke Luka Bažulića i Dominika Golubića na održane radionice.
Ana Zeljko Forenbacher, prof.
Nakon održanih radionica, učenici su popunili anketu i većina učenika (85 %) misli da će im znanja i vještine koje su stekli na radionicama pomoći i u privatnom životu. Većini učenika se najviše svidjela radionica Kućni proračun, no i radionica Euro naš novac ne zaostaje mnogo za prvom.
Snježana Šišić, prof