CENTAR ZA OSPOSOBLJAVANJE STROJOVOĐA
voditelj: Josip Kunac
email: josip.kunac@skole.hr
mob: 099 712 51 75
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Mnogi smatraju matematiku teškom i nerazumljivom. Stoga ćemo je pokušati približiti učenicima izradom niza kratkih i zanimljivih video lekcija o raznim matematičkim temama.
O projektu
Matematičke video
Učenici bi sami pripremali i snimali videa uz mentorstvo nastavnika. Projekt je namijenjen učenicima srednjih škola koji su zainteresirani za istraživanje, učenje raznih web 2.0 alata te upotrebu ICT-a, ali i za malo drugačiji način učenja i otkrivanja matematike u raznim područjima života u svrhu produbljivanja znanja i razvijanja matematičkih vještina.
CILJEVI
1. Izrada video uradaka koji će učenicima hrvatskoga govornog područja približiti matematiku kroz probleme i zanimljivosti iz svakodnevnoga života, a obuhvaćat će ishode novoga kurikuluma Matematike.
2. Učenicima koji ne govore strane jezike omogućiti učenje i proširivanje znanja iz matematike uz zanimljive video materijale te ih zainteresirati za daljnje proučavanje matematike.
3. Tijekom izrade video uradaka učenici će otkrivati te primjenjivati razne digitalne alate, odnosno razvijati vještinu uporabe IKT-a.
4. Razvijanje kod učenika suradničkog učenja, istraživačkoga rada, poštivanja tuđega mišljenja te odgovornom odabiru zadataka i realizaciji istih u zadanim rokovima.
PROCES rada
Očekivano trajanje projekta je jedna nastavna godina (rujan – lipanj). Nakon upoznavanja učenika i nastavnika učenici će predložiti logo projekta, a zatim i teme te alate kojima će realizirati zadane ciljeve. Nakon toga učenici će se podijeliti u timove (iz različitih škola). Svaki tim će napraviti kratke upute o alatu koji planira koristiti za izradu video uratka. Predlaže se da te upute budu u obliku videa ili u nekoj drugoj prezentacijskoj formi. Nakon toga svaki tim će odabrati jednu (ili više) predloženih tema koje će zajedničkom suradnjom obraditi u obliku videa. Svi ti radovi će biti objedinjeni na jednom Youtube kanalu. Detaljan raspored zadataka, načina rada, odabir alata i vremenski rokovi realizacije dogovorit će nastavnici - partneri u projektu na jednom (ili po potrebi i više) virtualnih sastanaka.
OČEKIVANI REZULTATI
Rezultat projekta će biti Youtube kanal koji će obuhvaćati sve izrađene video uratke iz matematike. Svi video uradci će biti na hrvatskom jeziku. Kao zajednički konačni proizvod, osim Youtube kanala, može se izraditi blog i/ili web stranica projekta (ovisno o zainteresiranosti učenika) koje bi se popunjavale kako bi se videa izrađivala uz kratko obrazloženje i uputu kako koristiti video i uz koji matematički ishod(e).
Planirano je i predstavljanje kanala na javnoj televiziji i u ostalim medijima, te na nekim skupovima za nastavnike. Na taj način bi se trebala povećati motivacija za učenje matematike ne samo učenika koji su uključeni u projekt, već svih koji će koristiti te video materijale. Profesori matematike bi time dobili dodatne materijale za oplemenjivanje nastave matematike.
CILJNA GRUPA
VODITELJI PROJEKTA
VRIJEME REALIZACIJE
„Matematičke video minijature“ međunarodni je eTwinning projekt koji okuplja 258 učenika i 24 nastavnika iz 14 škola (poveznica na kartu)
Tehnička škola Čakovec
Srednja škola Markantuna de Dominisa Rab
Gimnazija Andrije Mohorovičića, Rijeka
OŠ I. G. Kovačića Sveti Juraj na Bregu
OŠ Čakovec
Gimnazija "Fran Galović" Koprivnica
Elektrotehnička i prometna škola Osijek
III. gimnazija Zagreb
Srednja škola Petrinja
Elektrotehnička škola Varaždin
Gimnazija J. Slavenskog Čakovec
Prva kragujevačka gimnazija
OŠ Osman Nakaš Sarajevo
Tehnička škola Zagreb
TIJEK PROJEKTA
Učenici su upoznati s pravilima ponašanja na internetu.
Početkom studenoga učenici su su imali zadatak izraditi logo projekta te između 23 prijedloga izabrati logo projekta „Matematičke video minijature“.
U prosincu su učenici radili novogodišnje čestitke koje smo poslali projektnim partnerima.
I ostali projektni partneri su izrađivali čestitke koje su stigle i nama.
Učenici su izrađivali novogodišnji kalendar za 2022. godinu.
Tijekom trajanja projekta učenici – sudionici su dogovarali teme, koje su obradili i snimili, ili još uvijek snimaju, videozapise. Osim toga, učenici pripremaju i kratke upute o alatima koje su koristili za izradu videozapisa. Materijali koji su proizašli iz njihovog rada, bit će javno dostupni na web stranicama Twinspace-a, odnosno youtube projekta.
Projekt će se produljiti i na iduću školsku godinu, kako bismo mogli otići na planiranu terensku nastavu na Rab.
O našem projektu smo pisali na web stranicama škola i u školskim časopisima, pričali na školskim i županijskim vijećima, na sjednicama nastavničkih vijeća, na konferenciji MIPRO, a tek ćemo pisati o samom projektu i njegovim „posljedicama“.